Eller: | hent skemaet som Word-fil: |
Institution/skole:
Institutionens/skolens leder:
Institutionens/skolens ressourcepersoner:
1.
Beskriv ressourcepersonernes konkrete arbejde i det daglige:
a) | opgaver (fx opgaver i forhold til børn, i forhold til kolleger, i forhold til forældre mv.) |
b) | rolle (fx observatør, informator, vejleder, støtte, samtalepartner, initiativtager mv.) |
c) | arbejdsmåder (fx procedurer for sagsgang, ansvarsfordeling mv.) |
2.
Beskriv, i hvilken udstrækning kollegerne benytter sig af ressourcepersonernes tilstedeværelse på arbejdspladsen:
a) | med anmodning om ressourcepersonens medvirken i konkrete tilfælde (børn på stedet) |
b) | med ideer og ønsker som udtryk for kollegernes egen aktive deltagelse i fornyelsesprocessen (fx drøftelse af faglige problemstillinger, forslag til samarbejdsmåder mv.) |
c) | andet |
3.
Beskriv lederens deltagelse i opbygningen af ressourcepersonernes virksomhed
i forbindelse med deres opgaver, rolle, arbejdsmåder, kompetence etc.
4.
Lad kollegerne selv beskrive deres tanker om og erfaringer med projekt RESPER samt de fremtidsperspektiver de ser i det fortsatte arbejde:
5.
Konkrete nyskabelser ved udgangen af projektforløbet:
a) | Arbejdsmåder og procedurer i forbindelse med konkrete problemstillinger internt (på institutionen/skolen) og eksternt (i forhold til socialforvaltning, PPR mv.) |
b) | Arbejdsmåder og procedurer i forbindelse med formidling af viden og information mellem ressourceperson og det øvrige personale |
c) | andet |
6.
Påtænkte fornyelser (efter projektperioden) i forbindelse med ressourcepersonernes arbejde som en udbygning af projektets ide:
a) | internt |
b) | eksternt |
7.
Beskriv evt. andet vedr. udvikling af praksis på arbejdspladsen, som ikke naturligt hører hjemme under ovenstående overskrifter:
8.
Beskriv kort og sammenfattende, hvordan udviklingen af praksis er forløbet som proces, hvilke resultater I har opnået, og hvad I forventer jer i fremtiden: